Rendszeres olvasók

2011. szeptember 13.

A pince hátfalának készítése

A pince hátsó falán egy kis falfülke található, amelybe a gyertyát állították világítás gyanánt. Kartonpapírból (cipős doboz) kivágtam a hátfallal megegyező formát és rámértem a fülke helyét.
Vékonyabb kartonból ( desszertes doboz) kivágtam egy csíkot fülekkel,( amelyek a ragasztási felületet adják ).A csík nettó szélessége a falfülke mélysége.

Még egy csíkot kellett vágni a fenti módszerrel, ami segítségével az ál falat hozzá rögzítettem a fából készült oldalhoz. (nálam azért 3 csík, mert nem volt elég nagy a papír)

Száradásig párhuzam szorítókkal rögzítettem.

A falfülke

A már jól bevált polisztirol habot használtam most is a kövek imitálására. Hát nem mondom beletelt egy-két órába, mire kifaragtam egy véső hegyével és egy szike segítségével a kívánt  mintát.

Végezetül olajkrétával színeztem: elsőként citromsárgával, majd halványan feketével, a kontúrokat ecsetfilctollal gyengén megfestettem és a végén fehér krétával átsatíroztam.

Erről a pincéről tudni kell, hogy nem a föld alá épült, hanem egy dombot emeltek fölé. Emiatt kicsi a lejtése és a belmagasság is. Sőt nem is tágas. Arra éppen megfelel, hogy nyáron a kevésbé romlandó ételeket, télen pedig az elálló zöldségeket tárolják benne. A repedés a falon attól van, hogy a talaj folyamatosan süllyed.
Remélem tudtam újat nyújtani és hasznosítani tudjátok ezt a kis leírást valamelyik munkátok során, ha mégsem, akkor csak fogadjátok szeretettel, ahogy adtam :)

12 megjegyzés:

  1. A parede está ótima, parabéns pela criatividade ao construi-la!
    Um abraço daqui do Brasil :)

    VálaszTörlés
  2. Anda, no se me había actualizado tu blog, lo siento :-( Me gusta mucho la pared que has hecho, ha quedado estupenda y con unos materiales que siempre hay en casa. Muy buena idea y muy buen trabajo :-) Felicidades.
    Un beso.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Maru! Az ember lánya igyekszik olyan dolgokat felhasználni, ami nem kerül külön pénzbe :)

    VálaszTörlés
  4. Una parete bellissima, ed è una buona idea , molto semplice da realizzare!

    VálaszTörlés
  5. Te ha quedado una pared muy original y bonita. El tutorial está fantástico, gracias. Besos

    VálaszTörlés
  6. Shionchi Gracias! Espero que alguien se aprovecha de :)

    VálaszTörlés
  7. Que bien a quedado la piedra del muro Anda!!!!
    Me gusta mucho ,mucho!!!!
    Un abrazo
    Flor

    VálaszTörlés
  8. Muchas Gracias Flor :) Nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Que buen trabajo has hecho, me encanta el resultado.
    besitos ascension

    VálaszTörlés
  10. Gracias Ascension!Lamentablemente, la falta de tiempo que poco a poco:)

    VálaszTörlés

Hozzászólások